inglés

China’s government was not the only one that took extreme measures to protect its citizens from risk and exposure. During the pandemic, national leaders around the world flexed their authority and imposed airtight rules and restrictions, from the mandatory wearing of face masks to body-temperature checks at the entries to communal spaces like train stations and supermarkets. Even after the pandemic faded, this more authoritarian control and oversight of citizens and their activities stuck and even intensified. In order to protect themselves from the spread of increasingly global problems—from pandemics and transnational terrorism to environmental crises and rising poverty—leaders around the world took a firmer grip on power. At first, the notion of a more controlled world gained wide acceptance and approval. Citizens willingly gave up some of their sovereignty—and their privacy—to more paternalistic states in exchange for greater safety and stability. Citizens were more tolerant, and even eager, for top-down direction and oversight, and national leaders had more latitude to impose order in the ways they saw fit. In developed countries, this heightened oversight took many forms: biometric IDs for all citizens, for example, and tighter regulation of key industries whose stability was deemed vital to national interests. In many developed countries, enforced cooperation with a suite of new regulations and agreements slowly but steadily restored both order and, importantly, economic growth. Across the developing world, however, the story was different—and much more variable. Top-down authority took different forms in different countries, hinging largely on the capacity, caliber, and intentions of their leaders. In countries with strong and thoughtful leaders, citizens’ overall economic status and quality of life increased. In India, for example, air quality drastically improved after 2016, when the government outlawed high- emitting vehicles. In Ghana, the introduction of ambitious government programs to improve basic infrastructure and ensure the availability of clean water for all her people led to a sharp decline in water-borne diseases. But more authoritarian leadership worked less well—and in some cases tragically—in countries run by irresponsible elites who used their increased power to pursue their own interests at the expense of their citizens. There were other downsides, as the rise of virulent nationalism created new hazards: spectators at the 2018 World Cup, for example, 19Scenarios for the Future of Technology and International Development

español

El gobierno de China no fue el único que tomó medidas extremas para proteger a sus ciudadanos del riesgo y la exposición. Durante la pandemia, los líderes nacionales de todo el mundo flexionaron sus autoridad y reglas herméticas impuestas y restricciones, desde el uso obligatorio de la cara máscaras para controles de temperatura corporal en las entradas a espacios comunes como estaciones de tren y supermercados Incluso después de que la pandemia se desvaneciera, este control y supervisión más autoritarios de ciudadanos y sus actividades estancadas e incluso intensificado Para protegerse de la propagación de problemas cada vez más globales, desde pandemias y terrorismo transnacional para crisis ambientales y aumento de la pobreza: líderes en todo el mundo tomó un control más firme sobre el poder. Al principio, la noción de un mundo más controlado. ganó amplia aceptación y aprobación. Los ciudadanos voluntariamente renunció a algo de su soberanía, y su privacidad a estados más paternalistas a cambio de una mayor seguridad y estabilidad. Los ciudadanos eran más tolerantes e incluso ansiosos por dirección y supervisión de arriba hacia abajo, y nacional los líderes tenían más libertad para imponer orden en el formas en que lo creían conveniente. En los países desarrollados, esto La mayor supervisión tomó muchas formas: biométrica Identificaciones para todos los ciudadanos, por ejemplo, y más estrictas regulación de industrias clave cuya estabilidad fue considerado vital para los intereses nacionales.En muchos países desarrollados, cooperación forzada con un conjunto de nuevas regulaciones y acuerdos lentamente pero restableció constantemente el orden y, lo que es más importante, crecimiento económico. Sin embargo, en todo el mundo en desarrollo, el La historia era diferente, y mucho más variable. La autoridad de arriba hacia abajo tomó diferentes formas en diferentes países, dependiendo en gran medida de la capacidad, el calibre y las intenciones de sus líderes En países con fuerza y ​​consideración. líderes, estado económico general de los ciudadanos y la calidad de vida aumentó. En India, por ejemplo, la calidad del aire mejoró drásticamente después de 2016, cuando el gobierno prohibió vehículos emisores En Ghana, la introducción de ambiciosos programas gubernamentales para mejorar infraestructura básica y garantizar la disponibilidad de agua limpia para toda su gente llevó a un fuerte disminución de enfermedades transmitidas por el agua. Pero más el liderazgo autoritario funcionó menos bien, y en algunos casos trágicamente, en países administrados por élites irresponsables que usaron su mayor poder para perseguir sus propios intereses en el a expensas de sus ciudadanos. Hubo otros inconvenientes, como el surgimiento de El nacionalismo virulento creó nuevos peligros: espectadores en la Copa Mundial 2018, por ejemplo, 19 Escenarios para el futuro de la tecnología y el desarrollo internacional

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